Singapura Ketawakan Mahathir & Guan Eng "Kebijakkan Yang Bodoh-bodoh"


Baru 6 Minggu memerintah negara, Mahathir dan Guan Eng telah digelarkan sebagai bodoh oleh media Singapura. Ini pertama kali berlaku dalam sejarah malaysia dapat Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang sama taraf diketawakan "Stupid" oleh media Singapura!

Semuanya bermula dengan kisah bagaimana 2 orang ini mahu pertahankan kerajaan hasil kerja-kerja memfitnah Dato Sri Najib dengan kisah-kisah fitnah terbaru dan bagaimana mengambil alih setiap projek Dato' Sri Najib dengan mendapat keuntungan kepada kroni-kroni mereka.

Buktinya sudah boleh lihat bagaimana ECRL memberi keuntungan segera RM15 bilion kepada Vincent Tan dari tindakan cerita dongeng Guan Eng kononnya RM55 bilion projek usahasama Malaysia-China di zaman Najib diselewengkan dari kos sebenar RM70 bilion. Ya memang bodoh bunyinya kalau kata seleweng mestilah peruntukan RM70 bilion untuk projek RM55 bilion bukan cara Najib buat Peruntukan RM55 bilion untuk projek RM70 bilion, itu namanya penjimatan. Bagi yang taksud dengan Guan Eng boleh dianggap sama saja bodohnya!

Berbalik kepada selaran Media Singapura adalah berkenaan idea 2 orang ini untuk menjimatkan kos HSR dengan menaik taraf infrastruktur Keretapi Tanah Melayu! Memang betul-betulbodoh tahap dewa la digelakkan orang-orang Singapura.

Nama keretapi laju atau Rail Speed gendak guna fisiliti KTM sedia ada, bermakna had laju akan dikurangkan kepada hampir sama dengan KTM tetapi hendak guna bajet RM72 bilion yang sama diperuntukan semasa era Dato Sri Najib. Ini orang-orang bodoh yang percaya kerja-kerja gila macam ini!

Ini kerana satu-satunya kelemahan keretapi akan bergerak pada 200km / jam berbanding dengan HSR bergerak 320km / jam berapa jauh beza tu? Ini bermakna Perjalanan langsung HSR dari Singapura ke Kuala Lumpur akan meningkat sekitar 30 minit hingga 2 jam jika guna KTM. Bukankah ini ida paling bodoh bunyinya?Kenyataan seorang ahli ekonomi pengangkutan singapura dalam Media todayonline.com mengkritik Mahathir dan Guan Eng ini sebagai "idea paling bijak yang paling bodoh"

Sebelum ini Guan Eng telah naikan kos projek ini kepada RM110 bilion iaitu menggunakan kaedah yang sama dibuat kepada kos ECRL! atau PH rela batalkan projek HRS jika kos tidak dinaikan kerana alasan lain iaitu "projek ini tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat" tetapi kalau naikkan kos HRS alasan terbalik pula iaitu "Projek ini mendatangkan manfaat kepada rakyat" kan bunyinya bodoh-bodoh seperti dinyatakan oelh media Singapura iaitu todayonline.com dan statestimesreview.com.

Hakikatnya bukan Mahathir dan Guan Eng yang bodoh tetapi mereka sedang memperbodoh-bodohkan rakyat malaysia yang Mahathir gelarkan uneducated! Itupun rakyat tidak boleh faham lagi ke? Mohd Fadzil

#FaktaBukanAuta #MahathirBapaMalapetaka #SelamatkanMalaysia#RinduZamanNajib



Comments